lördag 20 oktober 2012

BOSTADSSURFAR COOL VÅNING I ROCKBOHEMIG STIL




Jag hittade denna coola våning när jag kikade runt lite (helg = glutta extra mycket på hemnet..), en våning på Östermalm som blandar exceptionellt cool arkitektig slash industriell rå design med en feminin känsla och puderrosa toner. Så cool. Högskåpen som hör till köket sveper sig runt en murstock i rå betongputs på bilden överst. Vardagsrummet mildrar det lite råa köket med en mullig plyschig puderrosa matta och sammetskuddar i den vita soffan.




Detaljbild från köket.




Högskåpen i vitt i köket tjänar som rumsavdelare, och skapar en matsalsdel i köket.





Sovrum i feminin lite rockbohemig stil. Kan man säga så? Förstår ni vad jag menar? Bohemian chic men som har lite dj*vlar anamma attityd, skulle jag kunna beskriva det som. Ett helt rum som walk in closet, lyxigt!



Och så den sköna kontrasten igen, med det rosa sammetsrummet, och krocken med rå industriell stil igen. Badrummet i betong och svart och kantigt badkar. Golvet i minimosaik. Så häftigt.




Jag brukar inte lägga till planer (om jag inte ritat dem själv förstås) men denna gång måste jag spara denna för det var så spännande lösning med kökshögskåpen som svepte sig runt murstocken och så för att se hur sovrum badrum och walk in closet låg i förhållande till varann. Arkitektnörderi, jag vet, men jag älskar väl lösta möbleringsplaner! :) Hela våningen ser du här. Nu är det kväll och ledigt, lördagsgodis all the way. Kram o god natt



Bild Lagerlings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar